Главная » Файлы » Мероприятия

Конкурс "Педагог-наставник"
10.11.2015, 15:09

КЗ «Маріупольська загальноосвітня школа I-III ступенів № 39 Маріупольської міської ради Донецької області»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Програма

 

адаптації молодого педагога

в загальноосвітньому навчальному закладі

 

 

Розробила: вчитель-наставник

з  української мови та літератури

Панфьорова Н. М.

 

 

 

 

 

 

 

 

Маріуполь

2015

Передмова

     Нова ситуація в суспільстві диктує нові соціальні завдання, зокрема освітні.

     Нагальна потреба сьогодення – формування таких педагогічних працівників, які були б не лише компетентними фахівцями, а й прибічниками впровадження інноваційних систем, професіоналами, готовими до постійного фахового вдосконалення.

      Зорієнтувати молодого педагога в навчально-виховному процесі, надати практичну допомогу його володінні основами, допомогти в соціально-педагогічній адаптації до обраної професії – головна мета роботи педагога-наставника. Вплив прямого контакту вчителів-початківців із педагогічним процесом дає змогу практично ознайомлюватися зі своєю професією, набувати потрібних умінь і навичок у справі навчання і виховання учнів.

     У системі безперервної освіти етап професійного становлення посідає важливе місце і охоплює відносно великий часовий відрізок – близько трьох років. Для якісного забезпечення такого процесу була розроблена єдина програма адаптації молодого педагога в школі:

  • Вивчення нормативно-правої бази школи, інструктивно-методичних матеріалів МОН України.
  • Поглиблення науково-теоретичної та методичної підготовки з предмету;     форми і методи, які сприяють ефективному засвоєнню навчального матеріалу, забезпечують допомогу молодому працівникові у подоланні труднощів  професійної діяльності.
  • Вивчення психолого-педагогічної основи навчання:                                                                

сучасних виховних технологій, виховної спрямованості програмового          матеріалу,досвіду відомих педагогів з метою формування всебічно розвиненої особистості.

  • Вдосконалення практичної діяльності  молодого вчителя з метою творчого зростання   та виявлення власного педагогічного почерку.

Програма призначена для педагогів-наставників загальноосвітніх навчальних закладів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: розвиток професійних умінь і навичок молодого педагога.

Завдання:

  • надання методичної допомоги вчителю-початківцю у  підвищенні загально- дидактичного і методичного рівня організації навчально-виховної діяльності;
  • поглиблення науково-теоретичної підготовки з предмету;
  • створення умов для формування індивідуального стилю творчої діяльності молодого вчителя
  • розвиток необхідності і мотивації безперервної самоосвіти.

Основна педагогічна ідея:

  • «Допомагай своєчасно, доброзичливо, з терпінням,

не вчи копіювати,

вчи виявляти власний педагогічний почерк»

                                                                         В.О.Сухомлинський

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Знайомство з молодим вчителем

Хочеш змінити світ,

почни з себе….

  • Час  спілкування «Розповідь про себе»
  • Ознайомлення молодого педагога з правилами внутрішнього розпорядку навчального закладу, основними правами та обов’язками вчителя, оплатою праці.
  • Вступна бесіда: визначення основних нахилів, здібностей, потенційних можливостей молодого педагога, його сімейного стану, матеріального становища, тощо.
  • Закріплення за ним наставника.

         II Вивчення нормативно-правової бази школи:

Якщо тобі важко – значить ідеш

 у правильному напрямку…

  • Концепція 12-річної середньої загальноосвітньої школи.
  • Закон про освіту.
  • Новий Державний стандарт базової і повної загальної  середньої освіти
  • Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів.
  • Перелік навчальної літератури, рекомендованої МОН України.
  • Інструкція з ведення журналу      

      III Поглиблення науково-теоретичних основ інноваційних                                       технологій з предмету 

Хто дорожить життям думки,

той знає дуже добре, що справжня освіта – це самоосвіта.

Д.Писарєв

  • Рекомендації молодому вчителю щодо самоосвіти.
  • Опрацювання науково-методичної літератури.
  • Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід.
  • Інтерактивні технології на уроках словесності.
  • Нетрадиційні уроки  з предмету. 

      IV Психолого-педагогічна основа навчання.

Молодий спеціаліст стає хорошим учителем,

перш за все, завдяки обстановці творчої праці педагогічного колективу.

В.О.Сухомлинський

  • Сучасні виховні технології, їх використання в учбовому процесі.
  • Виховна спрямованість програмового матеріалу.
  • Досвід відомих педагогів, майстрів педагогічної праці.
  • Обговорення новинок педагогічної літератури, творчих здобутків вчителів.
  • Створення ситуації успіху на уроці (додаток №1)
  • Заповіді для вчителя-початківця (додаток №2)
  • Сім золотих правил для вчителя (додаток №3)
  • Становлення молодого вчителя в колективі.

   V  Методична підготовка

Чим більше ви вивчаєте і спостерігаєте

                                                                                   досвід своїх колег, тим більше у вас    

                                                                                            народжуватимуться власні педагогічні ідеї.

 

В.О Сухомлинський

  • Види планування: календарне, поурочне, план з виховної роботи.
  • Структура уроків різних типів.( додаток №4 )
  • Вимоги до сучасного уроку. (додаток №5)
  • Диференційований підхід у навчанні (додаток №6)
  • Форми і методи, які сприяють ефективному засвоєнню навчального матеріалу.
  • Види контролю, їх раціональне використання.( додаток №7)
  • Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури.
  • Оцінювання навчальних досягнень (додаток №8)
  • Позакласна робота з предмету.

   VI  Практична діяльність.

                                         Розкажи мені, і я забуду,

                                                              покажи мені – я зрозумію,

                                                                        запропонуй зробити,

                                                                                                    і я навчусь…

 

Конфуцій

  • Спільне складання календарно-тематичних планів.
  • Складання розгорнутого плану-конспекту уроку.
  • Допомога молодому педагогові в підборі дидактичного матеріалу.
  • Взаємовідвідування уроків і позакласних закладів з подальшим їх обговоренням.
  • Випереджувальне відвідування вчителем-початківцем уроків.
  • Відвідування уроків досвідчених колег.
  • Ретельний аналіз уроків молодого вчителя.
  • Самоаналіз проведених молодим педагогом уроків.
  • Консультація наставника щодо подолання труднощів викладання предмету.
  • Допомога в роботі з учнями девіантної поведінки та сім’ями, де склалися несприятливі умови у навчанні та вихованні.
  • Залучення молодого педагога до методичної та громадської роботи  (Виступи на шкільних методоб’єднаннях, семінарах)
  • Допомога молодому спеціалісту з питань роботи класного керівника 

 

Відгук

про педагогічну та методичну діяльність учителя української мови та літератури

 КЗ «Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №39 Маріупольської міської ради Донецької області»,

спеціаліста першої кваліфікаційної категорії,

Панфьорової Наталії Миколаївни

 

Наталія Миколаївна Панфьорова -  вчитель української мови та літератури КЗ «Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ школи №39 Маріупольської міської ради Донецької області», - різнопланово творчо обдарована людина.  Уроки її відрізняються ясністю мети, чіткістю планування, доступністю викладу матеріалу. Енергійність, педагогічні здібності і вдумливе вирішення навчально-виховних завдань у процесі навчання школярів – головні  складові педагогічної майстерності й успіхів педагога.

Учитель домагається глибоких і міцних знань через постійну активізацію розумової, пізнавальної діяльності учнів, створення проблемних ситуацій. Значну увагу приділяє індивідуальній і диференційованій роботі, для цього використовує серію завдань, розроблених самостійно, дидактичні картки, тестові завдання різних рівнів.

У полі зору педагога завжди учень як особистість з індивідуальним способом мислення, вмінням висловлюватися, бути уважним, здібним, працьовитим. Наталія Миколаївна уміє надзвичайно тонко керувати процесом навчання, стимулювати активність учнів, створювати пошукові ситуації, органічно поєднувати колективні форми роботи з груповими та індивідуальними. Вчитель вдало використовує ігрові форми роботи.  

На уроках вчительки йде постійний процес формування загальнолюдських цінностей, уміле залучення школярів до високого духовного світу української культури. Цьому сприяє серйозна підготовка педагога до занять, доцільне унаочнення, вдале використання різноманітного  народознавчого матеріалу, широке застосування міжпредметних зв'язків, цікава організація пізнавальної діяльності учнів.

Велику увагу вчитель приділяє розвитку вмінь та навичок школярів працювати з комп’ютером та іншими джерелами інформації.

Під умілим керівництвом свого наставника діти складають казки, вірші, пишуть твори-мініатюри, збирають фольклор  тощо.

Педагог широко використовує евристичні методи навчання, добирає для учнів інформацію особистісного значення. Її учні уміють аналізувати, зіставляти, досліджувати, узгоджувати. Досягається це постановкою проблемних запитань, створенням складних ситуацій, бесідою евристичного характеру, простим спонуканням до мислення: “Поміркуй”, “Як ти вважаєш?” тощо.

Уроки Наталії Миколаївни відзначаються високим науковим рівнем, глибиною і продуманістю вивчення програмового матеріалу, вмілим поєднанням традиційних та інтерактивних форм і методів навчання. Вчитель працює над методичною проблемою “Розвиток творчих здібностей учнів на уроках  української мови та літератури”,  постійно використовує, розробляє власні технології, спираючись на методику особистісно орієнтованого підходу до навчально-виховного процесу.

Своїми надбаннями Наталія Миколаївна ділиться з колегами, часто виступає на шкільних семінарах, бере активну участь у роботі методичного об'єднання Постійно проводить відкриті уроки та виховні заходи.

Наталія Миколаївна – улюблений учитель для своїх вихованців, її учні назавжди залишають у своєму серці мудру настанову, що найкращий орієнтир у житті кожної людини – це знання. Саме за такими учителями, як Наталя Миколаївна, щирими, гуманними, уважними, які завжди бачать себе у дітях, поєднують мрії і реальність у планах та діяннях, - майбутнє освіти України.

 

 

 

 

Директор ЗОШ№39                                                                      Н. А. Веригіна

 

 

 

 

 

 

Категория: Мероприятия | Добавил: julia_ovcherenko
Просмотров: 575 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]